Placere vinovata

Vine un moment in viata in care trebuie sa alegi o tabara din care vrei sa faci parte , fumator sau nefumator ? cred ca toti am luat o decizie in acesta privinta , cu mult timp in urma . Toata povestea incepe cu prima tigara , de obicei oferita de un prieten deja controlat  de aceasta placere vinovata , o accepti , iti place si urmeaza si a2a si a3a pana ajungi sa devii constient de faptul ca esti dependent ! In ciuda faptului ca majoritatea prietenilor mei sunt fumatori , am ales sa fac parte din tabara opusa, cea a nefumatorilor , daca spun nefumator nu inseamna ca nu am incercat . Din curiozitate normal ca am facut-o , dar nu a fost asa cum ma asteptam sa fie , gustul amarui mi-a invaluit intreaga gura ,  desii fumul ma fascina , gustul nu a fost deloc placut . Ocazional doar pentru ca ma fascineaza fumul m-ai trag un fum dar , gustul neplacut ma opreste sa continuii cu un al doilea , daca  ar exista tigari cu un gust placut , ciocolata sau vanilie , probabil ca as schimba taberele dar momentan tigara nu ma relaxeaza , nu ma scapa de probleme si nici nu imi cauzeaza o senzatie de euforie .
Toata "campania" in legatura cu fumatorii din clasa e prost organizata , in loc sa-i explice copilului pe un ton calm si relaxat , plin de sinceritate efectele nocive , ridica tonul intr-o incercara disperata de a se impune , inconstienta de faptul ca niciodata nu s-a impus si nici nu este capabila sa o faca vreodata . Este prea old school pentru secolul acesta . Conceptile ei din vremea in care totul era controlat so atent supravegheat o lasa pe dinafara .Prima ora de azi a demostrat ca vorba buna si un ton relaxat face mai multe decat o dorinta nebuna de a obliga un om sa se schimbe brusc fara voia lui . Sinceritatea a domnit printre noi , am recunoscut toti cei care am incercat  , pana si cei care deja sunt dependenti   , daca "revolutionara" era prezenta in momentul in care clasa s-a impartit in fumatori si nefumatori  , facea atac de cord .
Nu ii poti impune cuiva sa se schimbe de maine ,e in zadar , te v-a cataloga drept "inamic" si probabil se v-a ferii de tine atunci cand fumeaza doar pentru ca il judeci , fapt pentru care nu le spun prietenilor mei sa nu mai fumeze , daca asta ii face fericiti e alegerea lor , asa cum nimeni nu imi poate impune sa devin vegetariana , e inutil .
O conceptie proasta in ceea ce priveste prietenia dintre fumator si nefumator , daca nefumatori nu incearca sa il schimbe pe fumator nu ii este prieten , este total gresit , daca as incerca sa-mi schimb vreun prieten sa-l tot cicalesc sa se lase , cu siguranta ma va evita . Un prieten adevarat  iti spune ca nu e bine o singura data si te lasa sa decizi pentru tine  si nu alti in locul tau .
Pentru " revolutionara " respect  , macar ii pasa fata de altii , dar isi exprima nemultumirea intr-un mod abuziv si prost evidentiat .

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu